ترامپ:

درخواستم برای تعدیل نرخ دلار را قبول نكردند

درخواستم برای تعدیل نرخ دلار را قبول نكردند به گزارش سنج نیوز رئیس جمهور آمریكا بار دیگر چین را به دخالت در نرخ برابری ارز متهم كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از رویترز، رئیسجمهور آمریکا از رد درخواستش برای تغییر در نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها توسط مشاورانش اطلاع داد و اضافه کرد: پیش مشاورانم رفتم و از آنها پرسیدم چه طور است کاری در مورد دلار انجام دهیم؟ آنها گفتند که این کار ممکن نیست و باید به صورت طبیعی نرخ ارز شناور باشد.
رئیس جمهور آمریکا که جهت شرکت در یک گردهمایی تبلیغاتی در جمع هوادارانش در شهر دایتون ایالت اوهایو حاضر شده بود اظهار داشت: سیاست های من سبب حفظ مشاغل زیادی در مقابل رفتار تهاجمی چین در بازارهای جهانی شد. وی بار دیگر با تکرار ادعاهای خود در مورد دخالت عمدی چین در نرخ برابری ارز برای تضعیف رقابت پذیری محصولات آمریکایی اظهار داشت: در آن زمان (جنگ تجاری سال ۲۰۱۹) ایده تغییر تعمدی نرخ ارز را مطرح کردم اما مشاورینم مخالفت کردند.
هنوز معلوم نیست که ایده ترامپ در مورد دستکاری در نرخ ارز چه بوده است. فعلا هیچ کدام از مقامات وزارت خزانه داری یا سایر مقامات در این خصوص حاضر به اظهار نظر نشده اند. آمریکا به مانند خیلی از کشورهای غربی از نظام شناور ارزی استفاده می نماید که نرخ برابری ارز در آن بر مبنای مکانیسم عرضه و تقاضا تعیین می شود.
بانک مرکزی چین ادعای دخالت عمدی در بازار ارز با هدف کسب مزیت رقابتی را تکذیب کرده است. برخلاف ادعای ترامپ، ارزش یوان در ایام اخیر در مقابل دلار پیشروی محسوس داشته و به تازگی به بالاترین سطح دو ماه خود هم رسیده است.
ترامپ سال قبل بارها و بارها خواهان پایین آوردن نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا برای کاهش ارزش دلار و حفظ مزیت رقابتی صادرکنندگان آمریکایی شده و وزارت خزانه داری آمریکا هم نام چین را در لیست کشورهای مداخله کننده در نرخ ارز قرار داده بود.
دو کشور اواخر سال قبل بر سر آخر دادن به برخی موارد اختلافی به توافقی دست پیدا کردند که به فاز یک معروف شد.




منبع:

1399/07/02
10:15:15
5.0 / 5
1718
تگهای خبر: آمریكا , تبلیغات , ترامپ , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز