الجزیره:

جهان با ادعای اعمال تحریم های آمریكا ضد ایران مخالف است

جهان با ادعای اعمال تحریم های آمریكا ضد ایران مخالف است به گزارش سنج نیوز الجزیره انگلیسی در گزارشی بیان كرد كه آمریكا به صورت كامل به انزوا كشیده شده و حتی متحدان واشنگتن هم اعلام نموده اند كه ایالات متحده هیچ مبنای حقوقی برای اعمال تحریم های سازمان ملل ضد ایران ندارد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، الجزیره روز یکشنبه در گزارشی نوشت که ایالات متحده با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به نزاع پرداخته و به صورت یکجانبه اعمال مجدد تحریم های سازمان ملل ضد ایران را اعلام نموده است. این ادعایی است که توسط ایران و جامعه بین المللی به ویژه نزدیک ترین متحدان آمریکا رد شده است چونکه مبنایی حقوقی ندارد.
با اتمام مهلت تعیین شده توسط آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در اطلاعیه ای تمام کشورهای عضو شورای امنیت که از اقدامات اتخاذ شده - که ذیل توافق جامع هسته ای ایران و شش قدرت جهانی برداشته شده بودند - پیروی نکنند را تهدید کرده است.
پمپئو مدعی شد: اگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل موفق به انجام کامل تعهداتشان در مورد اعمال تحریم ها نشوند، ایالات متحده حاضر است از اختیارات درون مرزی خود برای تعیین عواقبی در مورد این شکست ها و اطمینان حاصل کردن از اینکه ایران سودی از فعالیتهای قدغن شده توسط سازمان ملل نمی برد، استفاده نماید.
با این که این کشور در ماه مه ۲۰۱۸ از برجام خارج شده و تحریم هایی فلج کننده را ضد جمهوری اسلامی اعمال کرده است، واشنگتن همچنان مدعی است که همچنان یک "مشارکت کننده" به حساب می آید و همچنان می تواند مکانیسم "بازگشت تحریم ها" را اعمال نماید.
با این وجود، جامعه بین المللی همچون چهار عضو دائم دیگر شورای امنیت اصرار دارد که آمریکا توان حقوقی برای اعمال تغییری را ندارد چونکه این کشور با صدور یادداشتی با تیتر "توقف شراکت در برجام" خروج خویش را از آنچه که ترامپ آنرا "بدترین توافق تاریخ" خوانده، اعلام نموده است.
امضاکنندگان اروپایی توافق هسته ای -انگلیس، فرانسه و آلمان - در نامه ای به شورای امنیت تاکید کرده اند که رهایی از تحریم ها ضد ایران ادامه می یابد و افزودند که هرگونه تصمیم یا اقدامی برای بازگرداندن این تحریم ها "فاقد تاثیری حقوقی" خواهد بود.
همینطور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم به شورا اعلام نموده است که اقدامی در مورد اعلامیه آمریکا انجام نخواهد داد چونکه "از قرار معلوم شبهه هایی در مورد اینکه این فرایند واقعا فعال شده باشد، وجود دارد".



1399/06/30
22:02:22
5.0 / 5
1634
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز