دادستان مركز استان هرمزگان خبر داد

مزایده فروش اولین كارخانه كنسرو ماهی كشور متوقف گردید

مزایده فروش اولین كارخانه كنسرو ماهی كشور متوقف گردید سنج نیوز: دادستان عمومی و انقلاب مركز استان هرمزگان از توقف مزایده فروش كارخانه كنسرو تن ماهی بندرعباس آگاهی داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از توقف مزایده فروش شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس «کارخانه کنسرو تن ماهی بندرعباس» آگاهی داد.
وی در این خصوص گفت: باتوجه به وصول گزارشات گوناگون و درخواست های مکرر مردم و کارگران شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس درباب جلوگیری از فروش کل سهام این شرکت در مزایده و بر طبق بازدید به عمل آمده از این کارخانه، بررسی اسناد و مدارک موجود و همین طور سوابق این شرکت که با قدمتی شصت ساله، بعنوان اولین کارخانه تولید کنسرو تن ماهی کشور و منطقه خلیج فارس به فعالیت مشغول می باشد، بمنظور جلوگیری از هرگونه بی نظمی در روند تولید این شرکت معتبر با دستور قضایی روند فروش و مزایده این شرکت متوقف گردید.
وی با بیان اینکه کارخانه کنسرو تن ماهی بندرعباس با زیربنای 97666 مترمربع و ظرفیت تولید 54 میلیون قوطی کنسرو در سال، از بزرگترین واحدهای تولید کننده کنسرو ماهی و همین طور جزء واحدهای فعال صادرکننده محصولات دریایی و کنسروی به خارج از کشور شمرده می شود اشاره کرد: این کارخانه سهم قابل توجهی از تولید و بازار کنسرو ماهی در کشور را به خود مختص کرده است و بررسی اسناد و مدارک مربوط به مزایده عمومی فروش کل سهام این شرکت، طبق نظر کارشناسی اولیه، بیان کننده عدم دقت و توجه لازم در تعیین ارزش واقعی این سرمایه بزرگ است.
قهرمانی در ادامه تاکید کرد: از آخرین نظر کارشناسی که صورت گرفته است، تابحال افزایش جدی قیمت ها را شاهد بوده ایم. عدم توجه به قیمت برند تجاری این شرکت در کارشناسی های اولیه و برآوردهای بعدی نیز حکایت از عدم دقت لازم در روند فروش دارد.
دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس تاکید کرد: برخی از اظهارنظرها بیان کننده ارزش بیشتر برند "تن ماهی بندرعباس" در مقایسه با سایر برندهای مشابه می باشد و با توجه موارد فوق و همین طور افزایش قیمت ها و عدم امکان پیش بینی شرایط قیمتی درباب سرمایه های موجود شرکت، از قبیل: زمین، تجهیزات و املاک، این تصمیم قضایی اتخاذ شده است.
قهرمانی تصریح کرد: حدودیک میلیون و پانصد هزار نفربازنشسته کشوری به صورت بالفعل وحدود دو و نیم میلیون نفر از کل کارکنان کشور، با پرداخت حق بازنشستگی، به صورت بالقوه در این شرکت ذینفع می باشند و همین طور امرار معاش حدود یکصد و هشتاد خانوار بندرعباسی که در این کارخانه مشغول به کار می باشند و اکثریت آنها زنان عزتمند و سرپرست خانوار هستند بوسیله فعالیت این کارخانه صورت می گیرد که باید منافع تمامی این افراد در روند فروش آن مورد توجه جدی قرار گیرد، چونکه باتوجه به تجربه سایر واگذاری ها بیم تضییع حقوق آنها وجود دارد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اشاره کرد: در شرایط فعلی کشور پشتیبانی از تولید و اشتغال باید اولویت همه مسئولان باشد و از تعطیلی مراکز تولید و کارخانه ها به سبب عدم دقت کافی در واگذاری ها جلوگیری شود.
وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباب عدم قیمت گذاری واقعی در روند مزایده این واحد تولیدی، اشاره کرد: بررسی های کارشناسی به صورتی مؤید این مطلب است.
دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس در خاتمه تاکید کرد؛ به جهت احتیاط در رعایت حقوق ذی نفعان، همین طور جلوگیری از تضییع حقوق عامه مردم و با هدف پیش گیری از وقوع جرم تضییع اموال عمومی، به سبب دستور قضایی؛ فروش و مزایده شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس، متوقف اعلام شده است.




منبع:

1399/06/28
14:40:33
5.0 / 5
1739
تگهای خبر: دادستان , دریا , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز