از سوی رئیس كل بانك مركزی؛

اعلام نرخ رشد اقتصادی در بهار ۹۹

اعلام نرخ رشد اقتصادی در بهار ۹۹ رئیس كل بانك مركزی ضمن اعلام جزئیات رشد اقتصادی با نفت و بدون نفت در بهار امسال(1399)، اظهار داشت: منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار 98، هم به سبب فشار تحریم ها و هم به سبب كاهش تقاضای جهانی ناشی از كرونا، طبیعی است كه امید این است تا این بخش نیز با روند اخیر صادرات نفت به مسیر رشد خود بازگردد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی درباره ارقام رشد اقتصادی در بهار امسال، نوشت: بر اساس گزارش اولیه بانک مرکزی از ارقام رشد اقتصادی فصل اول امسال، رشد اقتصادی بدون نفت در این زمان منفی ۶. درصد بوده که سهم گروه کشاورزی، صنایع و معادن و خدمات به ترتیب مثبت ۳.۸، مثبت ۲.۵ و منفی ۱.۶ درصد است.
وی ادامه داد: همچنین، رشد اقتصادی با نفت نیز در طول این مدت زمان معادل منفی ۲.۸ درصد بوده است. از آنجائیکه اقتصاد در راه بازگشت به تعادل پس از شوک کرونا است، در مقایسه با کشورهایی که در مواجهه با هیچ تحریمی نبودند و اقتصاد آنها تنها با ویروس کرونا درگیر بوده، عملکرد رشد اقتصادی کشور امیدوارکننده است.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: تنها بخش منفی غیرنفتی، بخش خدمات بوده است که به سبب محدودیت های بهداشتی ناشی از کرونا، کاملا قابل پیش بینی بود بنابراین، بازیابی رشد در بخش غیرنفتی دور از دسترس نیست.
همتی در آخر اشاره کرد: منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار ۹۸، هم به سبب فشار تحریم ها و هم به سبب کاهش تقاضای جهانی ناشی از کرونا، طبیعی است که امید این است تا این بخش نیز با روند اخیر صادرات نفت به مسیر رشد خود بازگردد.



1399/06/25
12:57:15
5.0 / 5
1584
تگهای خبر: اقتصاد , تحریم , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز