علیپور:

با اهمیت تر از اقدامات دولت در مبارزه با كرونا مسئولیت پذیری خود مردم است

با اهمیت تر از اقدامات دولت در مبارزه با كرونا مسئولیت پذیری خود مردم است سنج نیوز: نماینده ماكو در مجلس ضمن تاكید بر اهمیت رعایت پروتكل ها و دستورالعمل های بهداشتی از طرف مردم، اظهار داشت: در این عرصه مسئولیت اجتماعی مردم امری حائز اهمیت و حتی مهم تر از اقدامات دولت می باشد.


محمد علیپور در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که هر کدام از ما بعنوان شهروند چه مسئولیتی برای کنترل کرونا داریم و چه اقداماتی می شود انجام داد که فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی را افزایش دهیم؟ اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی مردم در این عرصه امری حائز اهمیت و حتی مهم تر از اقدامات دولت می باشد، دولت به هر میزان هم مقرارت و محدودیت اعمال نماید تا زمانی که از طرف مردم مورد پذیرش نباشد و تا مردم به اهمیت این مساله باور نداشته باشند اقدامات دولت نیز سبب نتیجه مطلوب نخواهد بود.
وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی خود مردم در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار امر مهمی است، خود مردم باید دستورالعمل ها و سفارش ها را رعایت نمایند، برای مثال فردی که می داند به بیماری مبتلا شده نباید در اماکن عمومی حضور پیدا کند، یعنی هم باید نسبت به سلامتی خود و هم نسبت به سلامتی دیگران احساس مسئولیت داشته باشد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد: بااینکه وظایف دولت و اقداماتی که دولت باید در حوزه مقابله با کرونا انجام دهد خود امر مهمی است، ولی رعایت پروتکل ها از طرف خود مردم هم بسیار اهمیت دارد، در اوایل دوران شیوع ویروس کرونا خیلی ها به خطر این ویروس باور نداشتند، اگر مردم خطر بیماری را جدی بگیرند برای رعایت پروتکل ها مصمم تر می شوند، تا مردم به این باور نرسند اقدامات دولت نمی تواند به تنهایی موفق باشد، چونکه مکمل اقدامات دولت رعایت موارد و دستورالعمل ها توسط خود مردم است.




منبع:

1399/06/08
11:55:56
5.0 / 5
1852
تگهای خبر: اقتصاد , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز