گله از بی توجهی به بحران گردشگری ایران

نامه نگاری ها بی جواب مانده است

نامه نگاری ها بی جواب مانده است معاون گردشگری در دیدار با رئیس فراكسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس اظهار داشت: متاسفانه تابحال حمایت قابل توجهی از بخش گردشگری و صنایع دستی صورت نگرفته و با وجود مكاتبات و گزارش های ارسالی به مراجع مختلف، هیچ گونه تمایزی بین فعالان این حوزه با سایر حوزه ها كه زمان بسیار كوتاهی در بحران بوده اند، قائل نشده اند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در دیدار با محمدرضا دشتی اردکانی ـ رئیس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی ـ، اظهار نمود: به دنبال حوادث و اتفاقات ناخوشایند نیمه دوم سال قبل که منجر به لغو سفر گردشگران بین المللی از آغاز سال میلادی ۲۰۲۰ (اواسط زمستان سال ۹۸) به کشورمان شد و بعد از آن انتشار کرونا که عملا صنعت توریسم کشور را با چالش های اساسی روبه رو ساخت، شاهد افول در سطح ملی، منطقه ای و جهانی بوده ایم.
او اضافه کرد: به منظور احیای باردیگر این حوزه احتیاج به اتخاذ تدابیر مختلف همچون بخشودگی مالیات و هزینه های تاسیسات گردشگری صدمه دیده از انتشار کرونا وجود دارد که برای تحقق آن اهمیت حمایت ملی و یاری تمام نهادهای فرابخشی در رابطه با مبحث سفر نمود پیدا می کند.
تیموری خاطرنشان کرد: نبود قطعیت و امکان ترسیم دورنمای کلی برای خروج از این وضعیت، فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور را به شدت مستأصل کرده است و بیم آن می رود روند تعدیل و اخراج کارکنان و کارشناسان این حوزه فضای کسب و کارهای موجود را بیشتر از پیش متلاطم کند.
معاون گردشگری با برشمردن خصوصیت هایی که صنعت توریسم را از سایر حوزه ها متمایز و در نتیجه لزوم حمایت های متفاوت تر را دوچندان می کند، اظهار داشت: نبود امکان ذخیره یا نگهداشت خدمات گردشگری، صدمه پذیر بودن فعالان این حوزه به علت نوپا بودن، کوچک و متوسط بودن نوع کسب و کارها، سیال بودن ماهیت صنعت توریسم و هم تاثیرپذیری از نتایج محیطی همچون خصوصیت هایی است که این حوزه را نیازمند یاری و نگاه متفاوت می کند.
او با تشریح شرایط حاکم بر فضای صنعت توریسم کشور در دیدار با رئیس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی پیشنهاد کرد: تخصیص تسهیلاتی با نرخ کارمزد تک رقمی و دوره تنفس یک ساله، برخورداری افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز فعالیت گردشگری و صنایع دستی از تسهیلات سرمایه در گردش، امهال یک ساله بازپرداخت تسهیلات دریافتی و بخشودگی کامل مالیات، عوارض و سایر هزینه های فعالان این حوزه در طول سال می تواند جانی باردیگر به صنعت توریسم کشور ببخشد.
تیموری تصریح کرد: نیاز است با عنایت به رکود صنعت توریسم و زیان های واردشده به فعالان این صنعت، خصوصا در اثر بحران کرونا با عرضه راهکارهای مناسب برای عبور از این بحران به مسائل و مشکلات این صنعت در فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری شود.

کمک بلاعوض به گردشگری در بودجه سال آینده پیگیری می شود
محمدرضا دشتی اردکانی ـ رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ـ هم با اشاره به اهمیت صنعت توریسم کشور و رسیدگی به مشکلات فعالان این حوزه اظهار داشت: صنعت توریسم می تواند برای کشور ارزآور باشد؛ بنابراین باید این حوزه را به غیر از مسائل سیاسی دانست و اولویت اصلی نظام باید به این سمت سوق پیدا کند.
او به رویکرد مثبت مجلس نسبت به گردشگری اشاره نمود و اضافه کرد: در بودجه سال آینده، باید بخشی برای کمک بلاعوض به فعالان صدمه دیده گردشگری در نظر گرفته شود که شخصا این مورد و پیشنهادات معاونت گردشگری را از راه فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد.



1399/05/21
14:40:31
5.0 / 5
2047
تگهای خبر: حقوقی , خدمات , دریا , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز