وزیر كشور:

بزرگترین تحریف ناامید كردن مردم است

بزرگترین تحریف ناامید كردن مردم است به گزارش سنج نیوز وزیر كشور با تاكید بر اینكه همواره نگاه پیشگیرانه به مسائل داشتیم، اظهار داشت: اصل و مبنای تشكیل ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی ایجاد هماهنگی میان رسانه ها و دستگاههای اجرایی و اقتصادی مختلف بود تا علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی در جامعه، تلقی و نگاه مردم و افكارعمومی نسبت به شرایط اقتصادی واقع بینانه شود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از وزارت کشور، رحمانی فضلی وزیر کشور در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه در دوسال برگزاری جلسات ستاد اقدامات خوبی انجام شد، اظهار نمود: در این زمان اگر شرایط رسانه ای مناسب فراهم نمی شد، وضعیت کشور می توانست نامناسب تر باشد.
وی ادامه داد: در این دوره دو ساله در مبحث تأمین کالای اساسی، بازار، قیمت کالاها، نظارت، بحث خودرو و مسکن، ارز و حتی در مورد بنزین تصمیمات خوبی در این ستاد اتخاذ شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همواره نگاه پیشگیرانه به مسائل داشتیم، اظهار داشت: اصل و مبنای تشکیل این جلسات ایجاد هماهنگی میان رسانه های مختلف و دستگاههای اجرایی و اقتصادی بود تا علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی در جامعه، تلقی و نگاه مردم و افکارعمومی نسبت به شرایط اقتصادی واقع بینانه شود و امکان همراهی و هماهنگی با دولت و دستگاههای اجرایی در مقابل هجمه هایی که صورت می گیرد، فراهم گردد.

رحمانی فضلی اشاره کرد: حوزه کاری این ستاد در واقع اطلاع رسانی در حوزه اقتصاد بود اما با نگاه پیشگیرانه و متناسب با احتمال ایجاد نگرانی ها در افکار عمومی در بعضی مسائل اقتصادی؛ پیشاپیش نظرات خویش را اعلام و مبحث را پیگیری می کردیم که در این عرصه هم اقدامات زیادی انجام شد.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در همین راستا با اشاره به اینکه در دوسال هزار مصوبه داشتیم، عنوان کرد: از این میان، بیشتر از ۷۰۰ مصوبه پیشگیرانه بوده است و این مصوبات پیگیری و اجرا شد.

وی ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور و برخی مشکلات مزمن اقتصاد ایران در بیشتر از ۷ دهه اخیر به تبعات اقتصادی انتشار کرونا در جهان اشاره نمود و اظهار داشت: تمامی کشورهای دنیا گرفتار رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا شده اند و در این میان کشور ما هم از این آثار مستثنا نیست، به علاوه ایران تحت فشار تحریم های ظالمانه هم قرار دارد و با این همه، کشور با مقاومت و استقامت و یافتن چاره ها در داخل کشور، در کوشش برای عبور از این شرایط و همچون مقابله با تحریم ها است.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه هر کشوری به جای ایران بود بر اثر مجموعه این شرایط توان مقاومت را از دست می داد، اظهار داشت: ما مردم خوبی داریم که همراهی می کنند و رهبری هدایت های لازم را انجام می دهند و دولت تلاش می کند تا بتوانیم در مقابل مجموعه این دشواری ها، مقاومت را مفهوم و تفسیر نماییم و بحمد ا.. در مجموع کشور در این راه، موفق بوده است.
رحمانی فضلی در همین زمینه با یادآوری مجدد اینکه مستقل از رکود جهانی و آثار آن بر ایران، کرونا در داخل کشور نیز، تاثیر منفی جدی اقتصادی داشته و باعث تعطیلی خیلی از فعالیتها و کارها و بروز بیکاری در حوزه های مختلف بوده که آثار اقتصادی زیادی دارد، خاطرنشان کرد: با این همه فضای داخلی کشور، خوب مدیریت شده است.
وزیر کشور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد دو مقوله تحریم و تحریف اظهار داشت: یکی از صدمه های جدی ما در بحث افکار عمومی همین بحث تحریف است. از یک سو رسانه های بیگانه و معاندین تلاش در تحریف و قلب اخبار و واقعیت ها دارند و از طرفی فناوری های نوین و اقبال به این فن آوری ها در غیاب سواد رسانه ای، زمینه موج آفرینی های عمدتاً غیر واقعی را برای شبه رسانه ها فراهم نموده و در مجموع موجبات تحریف در تصویر سازی ها برای افکار عمومی را فراهم نموده است.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی با تاکید بر اینکه بزرگترین تحریف این است که مردم را ناامید نماییم و اعتماد مردم به مسؤلان و نظام را کم نماییم، اظهار داشت: در نتیجه این تحریف، مردم تحت تأثیر شبه رسانه ها و رسانه های بیگانه قرار می گیرند.

رحمانی فضلی با مرور برخی روندهای تحریف که نتیجه عملی آن عدم انتقال واقعیت های جامعه به مردم است، خاطرنشان کرد: وقتی در عوض نقد افراد، جایگاه ها و بلکه نهادها و سازمان ها، مورد تخریب قرار می گیرد و زیر سوال می رود، عملاً با تضعیف نهادها و سازمان های مختلف، بخش از نظام و مألاً مجموعه نظام زیرسوال می رود و اعتماد مردم به کل کشور تحت الشعاع قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: با عنایت به فرمایشات رهبری، وحدت، انسجام، کارآمدی، امیدسازی و امیدآفرینی، اعتمادسازی و تقویت مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد و خط سیر مدنظر ایشان را دقیق پیگیری نماییم.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اظهار نمود: بیان مشکلات برای افکار عمومی، هیچ تلازمی با تصویر سازی از دوگانگی، چندگانگی، دعوا و اختلاف ندارد و نباید اخباری که باعث انشقاق جامعه می شود، پر رنگ شود، در مقابل باید تلاش نماییم امید و انگیزه را به جامعه منتقل نماییم.
وی در همین راستا با اشاره به اهمیت نحوه بیان مسائل انتقادی، اظهار داشت: در این شرایط، انتقادات باید منصفانه و کارشناسانه باشد و همه هم بتوانند از خود دفاع کنند.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود بر نظارت بیشتر بر بازار و قیمت کالاها تصریح کرد و اظهار داشت: به خصوص در کالاهایی که ارزهای دولتی بدان تعلق می گیرد، باید نظارت بیشتری صورت گیرد و رسانه ها هم در مدیریت این امر باید کمک کنند. اقدامات خوبی هم در این حوزه انجام شده که باید به مردم اطلاع رسانی شود.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در انتها تصریح کرد: در این جلسات هم درحوزه افکار عمومی و اطلاع رسانی به وسیله رسانه ها و هم در حوزه جلوگیری از حوادث ایفای نقش شده است و امیدواریم در صورت تداوم جلسات، بیشتر از پیش موثر واقع شود.




منبع:

1399/05/14
14:24:50
5.0 / 5
2015
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز