چند نكته ضد كرونایی هنگام استفاده از كولرهای گازی

چند نكته ضد كرونایی هنگام استفاده از كولرهای گازی بمنظور پیش گیری از شیوع كرونا، در كنار رعایت سفارش های بهداشتی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسك، شستن و ضدعفونی دست و گندزدایی سطوح، توجه به نكات بهداشتی مربوط به كولرهای گازی می تواند نقش مهمی در كاهش انتقال ویروس خصوصاً در مكان های عمومی سربسته داشته باشد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از آنجاکه در فصول گرم سال تهویه با بهره گیری از انواع سیستم های خنک کننده هوا نظیر کولرهای گازی، کولرهای آبی، چیلر و پنکه انجام می شود، باتوجه به شیوع ویروس کرونا باید دراین زمینه نکاتی رعایت شود.




طبق سفارش انجمن سرمایش و گرمایش آمریکا فضاهای بدون تهویه ممکنست سبب استرس حرارتی شده و موجب کاهش مقاومت افراد به عفونت شود و بدین سبب عدم استفاده از وسایل خنک کننده هوا برای جلوگیری از انتشار ویروس پیشنهاد نمی گردد اما تهویه به تنهایی قادر به پوشش دادن همه جنبه های کنترل بیماری نیست.
کولرهای گازی هوای اتاق را داخل پنل به جریان می اندازند و با جذب رطوبت و گرمای محیط، هوا را خنک کرده و در واقع هوای داخل محیط را به گردش در می آورند.
همین طور از آنجاکه انتقال ویروس کرونا عموما بوسیله قطرات تنفسی انجام می شود و این قطرات به سبب وزن بالا به سمت پایین حرکت می کنند و به سبب اینکه هوای ورودی کولرگازی از بالا گرفته می شود، عموما در داخل کولر گازی نمی چرخد، اما هوایی که کولر گازی جا به جا می کند ممکنست منجر به جابجایی ویروس شود.
بدین سبب اگر برای خنک کردن دمای محیط از کولرهای گازی استفاده می کنید به نکات زیر توجه کنید:
- دمای محیط را بین ۲۴ تا ۳۰ درجه سانتی گراد و رطوبت را بین ۴۰ تا ۷۰ درصد نگه دارید.
- سیستم تهویه مکانیکی را در آشپزخانه و سرویسهای بهداشتی تعبیه و روشن کنید.
- در زمان استفاده، پنجره ها به میزان کمی باز گذاشته شود. (چرخش هوای خنک توسط دستگاهها باید با ورودی هوای آزاد بوسیله پنجره کمی باز صورت گیرد و به شکلی هوا در جریان قرار داشته باشد.)
- بهترین سرعت دستگاه ها را انتخاب کنید. (با توجه به وضعیت، در صورتیکه فقط گردش داخلی انجام می شود، بهتر است سرعت فن را بالا انتخاب نکنید تا هوای در گردش با شدت کمتری در محیط جریان یابد و سرعت حرکت فن را در آرامترین حالت قرار دهید.
- فیلترهای کولرگازی مورد استفاده در فضاهای عمومی بطور روزانه شست و شو و تمیز شود.
- بهتر است دریچه های کولر را طوری تنظیم کنید که باد مستقیم به طرف افراد پرتاب نشود.
- اگر در فضاهای عمومی از این سیستم استفاده می شود، افراد حاضر از ماسک استفاده کنند.
- در فضاهایی که هیچ گونه پنجره و دریچه ای برای تامین هوا از بیرون وجود ندارد، وضعیت انتقال ویروس خطرناکست و تا جای ممکن نباید از این نوع خنک کننده بهره برد و استفاده از ماسک توسط همه افراد حاضر الزامی است.
- در زمان استفاده از کولرهای گازی در اماکن عمومی حداقل یک ساعت قبل از شروع ساعت کاری دستگاه را روشن کرده و حداقل یک ساعت پس از اتمام ساعت کاری آنرا خاموش کنید.



1399/04/31
13:56:50
5.0 / 5
2552
تگهای خبر: آمریكا , دستگاه , روابط , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز