معاون گمرك ایران:

۳ و نیم میلیون تن كالای اساسی در بنادر و گمركات موجود است

۳ و نیم میلیون تن كالای اساسی در بنادر و گمركات موجود است معاون فنی و امور گمركی گمرك ایران اظهار داشت: میزان كالای غیر كانتینری كه كالاهای اساسی را می سازند حدود ۳.۵ میلیون تن می شود كه در بنادر و گمركات موجود است.



به گزارش سنج نیوز به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی تصریح کرد: میزان کالای غیر کانتینری که کالاهای اساسی را می سازند حدود ۳.۵ میلیون تن است که در بنادر و گمرکات موجود است. میزان کالاهای غیر کانتینری و غیر اساسی هم ۳.۳ میلیون تن هستند که در بنادر و کشتیرانی موجودند.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اظهار داشت: اگر کالایی شرایط ترخیص از گمرک را داشته باشد از گمرک ترخیص می شود اما به صورت کلی زمان دو ماهه برای صاحبان کالا در نظر گرفته شده است که می تواند کالای خویش را در گمرک نگه دارد.
وی اضافه کرد: اگر در تشریفات کالا موانعی وجود داشته باشد باعث رسوب کالا در بندر و گمرک خواهد شد و تا موانع برطرف نشود کالا در گمرک می ماند تا زمانی که صاحب کالا نسبت به خروج و امحای کالا اقدام نماید.
ارونقی خاطرنشان کرد: امکان دارد پیش از ثبت سفارش کالا حمل و در گمرک بماند که در صورت نداشتن تشریفات گمرکی کالا در گمرک می ماند. گمرک تا مجوزهای قانونی را کسب نکند نمی تواند اجازه ترخیص کالا را صادر کند.
۸۰ درصد صاحبان کالا به علت مشکلات، نمی توانند کالا را از گمرک خارج کنند
وی اضافه کرد: ۱۰ تا ۲۰ درصد صاحبان کالا، کالا را در گمرک نگه می دارند اما ۸۰ درصد صاحبان کالا به علت مشکلاتی که از جانب سازمان های مختلف پیش می آید نمی توانند کالا را از گمرک خارج کنند ازاین رو باید صاحبان کالا با آرامش خاطر کالا را از گمرک خارج کنند.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک: با عنایت به ارتباط گمرک با ۳۵ دستگاه مختلف، طولانی شدن تشریفات کالا برای دریافت مجوزهای قانونی باعث ایستایی کالا در گمرک می شود.
ارونقی اضافه کرد: به منظور تسریع در انجام امور گمرکی تمامی سازمان ها مکلفند تحت نظارت گمرک اقدام نمایند تا گمرک بتواند تشریفات گمرکی را انجام دهد و در صورت همکاری سازمان ها با گمرک ایستایی در گمرک به حداقل خواهد رسید.
ارز به نهاده های دامی تخصیص نیافت
همچنین نهاوندی سخنگوی واردکنندگان نهاده های دامی در ارتباط تلفنی اظهار داشت: در حوزه دامی به علت فساد پذیر بودن هیچ واردکننده ای علاقه ندارد کالا در گمرک بماند.
وی اضافه کرد: هفته گذشته بدون هیچ آگهی بانک مرکزی اطلاعیه ای داد که مالکیت کالا به واردکننده منتقل نشده است ازاین رو به علت فرآیند خاصی که دارد تمام مراحل قانونی برای واردات را طی کردیم که ارز لازم تخصیص نیافت و کالا از گمرک ترخیص نشد.
نهاوندی اظهار داشت: ۱۵ روز زمان می برد تا نهاده های دامی از وزارت جهاد کشاورزی اجازه بگیرد تا پس از ترخیص از گمرک توزیع شود. پس از آن هم باید ده تا ۱۵ روز برای مجوزهای سازمان انتظار منتظر بمانیم.

1399/04/30
15:33:24
5.0 / 5
2351
تگهای خبر: ایران , دریا , دستگاه , گمرك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز