پربازدیدترین اخبار سیاسی 29 تیر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی 29 تیر ایسنا رسیدگی مجدد به پرونده ۳ محكوم به اعدام اعتراضات آبان ۹۸/ دیدارهای ظریف در سفرش به عراق/ ˮسند همكاری با چینˮ از نگاه مطهرنیا/ تاكید قالیباف بر معرفی هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی صنعت/ طرح ۲۳۰ سوال از وزرا در مجلس/ نظراتی درباره طرح مالیات بر خانه های خالی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود كه می توانید آنها را در این گزارش مرور كنید.


پرونده ۳ محکوم به اعدام اعتراضات آبان ۹۸ باردیگر رسیدگی می شود
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، خبر پذیرفته شدن درخواست بررسی دوباره پرونده ۳ محکوم به اعدام اعتراضات آبان ماه سال ۱۳۹۸، از جانب دیوان عالی کشور در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود.
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بیست و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی در باره تایید حکم اعدام سه نفر از محکومین اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، اظهار نمود: این حکم پس از فرجام خواهی متهمان و وکلای مدافع آنها به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شده است.
در مورد جنایت های آمریکا در منطقه با مقامات عراقی رایزنی می کنم/بعد از ظهربه اربیل می روم
خبر بعدی اظهارات وزیر امورخارجه کشورمان در تشریح اهداف سفر یک روزه خود به عراق در بدو ورودش به بغداد بود.
محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جریان سفر به عراق در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای همچون جنایت های آمریکا در منطقه با مقامات این کشور رایزنی و گفتگو می کنم.
وی ادامه داد: پس از ظهر امروز به دعوت آقای نیچروان بارزانی به اربیل سفر می کنم تا با ایشان و تعدادی دیگر از مقامات اقلیم هم رایزنی و گفتگو کنم.
چرا ظریف در آستانه سفر نخست وزیر عراق به تهران، راهی بغداد شد؟
گفت و گو با یک کارشناس مسائل عراق درباره این سفر هم از دیگر خبرهای پربازدید در این رابطه بود.
محمدصالح صدقیان اظهار داشت: این سوال مهمی است که چرا در آستانه سفر آقای الکاظمی به تهران محمدجواد ظریف به منظور دیدار با مقامات عراقی به بغداد سفر کرد.
وی ادامه داد: برخی این احتمال را مطرح کرده اند که سفر آقای ظریف به عراق قبل از سفر الکاظمی به عربستان و ایران به منظور انتقال دیدگاه های ایران به عربستان از راه عراق است و در واقع احتمال میانجیگری الکاظمی بین تهران و ریاض را مطرح کرده اند و اینکه آقای ظریف به بغداد سفر می کند که قبل از سفر آقای الکاظمی به عربستان دیدگاه ها و خواسته های ایران را به الکاظمی منتقل کند تا او بعنوان واسطه به عربستان انتقال دهد.
خبرهای دیگر در ارتباط با سفر ظریف به عراق و دیدار هایش با مقامات این کشور را هم می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
ادای احترام ظریف به شهیدان سلیمانی و المهندس در فرودگاه بغداد
برنامه دیدارهای ظریف در عراق
دیدار ظریف با رئیس ائتلاف فتح عراق
رایزنی ظریف با نخست وزیر عراق در بغداد
گفت وگوی ظریف و همتای عراقی اش
ارسال کمک های پزشکی تهران به بغداد در مسافرت ظریف
***
"سند همکاری با چین" از نگاه مطهرنیا
تحلیل یک استاد دانشگاه درباره سند همکاری با چین هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.
مهدی مطهرنیا با بیان این که چین متعهد به ملت خودش است، اعتقاد دارد که دولتمردان ایران هم باید مراقب ایجاد تسلط کشورها بر منافع کشور باشند، اضافه کرد: رقابت ها میان آمریکا و چین در قالب نوعی دیپلماسی "پینگ پنگی" و برای گرفتن امتیازات متقابل بوده است. ازاین رو باید بدانیم و بر این اساس هر نوع قراردادی را پیش ببریم که منافع کشورها حرف اول را می زند و هر کشوری متعهد به منافع خود و ملتش است.
رییس جمهور هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی صنعت را معرفی کند
تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم معرفی هرچه سریع تر وزیر پیشنهادی صنعت از جانب رئیس جمهور هم از پربازدیدهای امروز بود.
قالیباف در پاسخ به اخطار علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس دراین رابطه اظهار نمود: حتما این مورد در قالب قانونی دنبال می شود، ولی در شرایط سخت اقتصادی و با عنایت به این که وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش مهمی از اقتصاد را برعهده دارد خصوصا در حوزه پیشران جامعه می تواند در اشتغال معیشت موثر باشد این تذکر به جاست امکان دارد به لحاظ قانونی دولت زمان داشته باشد ولی شرایط اقتصادی اقتضا می کند هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شود.
طرح ۲۳۰ سوال از وزرا در مجلس
نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۰۷ آئین نامه داخلی مجلس از طرح ۲۳۰ سوال از جانب نمایندگان از وزرا و ارجاع آنها به کمیسیون های تخصصی مجلس به منظور رسیدگی اطلاع داد که این خبر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
موافقت مجلس با یک فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی
همینطور در جلسه علنی امروز مجلس تقاضای عده ای از نمایندگان جهت بررسی طرح تأمین کالاهای اساسی به صورت یک فوریت را بررسی گردید که در و در نهایت مجلس با آن موافقت نمود.
گزارش کامل ایسنا از دستورکارهای نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را هم می توانید اینجا بخوانید.
هدف از طرح مالیات بر خانه های خالی شناسایی واحدهای خالی و عرضه به چرخه مصرف است
خبر پربازدید بعدی، تحلیل سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره طرح مالیات بر خانه های خالی بود.
سید البرز حسینی تصریح کرد که هدف از طرح مالیات بر خانه های خالی شناسایی واحدهای خالی به دنبال تکمیل سامانه املاک و اسکان و عرضه این واحدها به چرخه مصرف است، اما این طرح نمی تواند تمام مشکلات بازار مسکن را ساماندهی کند.
اخبار دیگر در رابطه با طرح مالیات بر خانه های خالی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
طرح مالیات بر خانه های خالی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد
مجلس بر اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی به صورت جدی نظارت می کند
***
کشور توانایی عبور از این شرایط دشوار را دارد
اظهارات رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هم از پرمخاطب های امروز بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به شرایط سخت ناشی از جنگ اقتصادی، تحریم ها و فشارهای حداکثری آمریکا و هم محدودیت های غیر قابل اجتناب انتشار کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: دولت مطمئنا با نگرشی واقع بینانه به شرایط سخت کنونی و در عین حال با اتکا به توانمندی های داخلی و راهکارهای عملیاتی و عینی به دور از شعارهای تخیلی، برای حل مشکلات کشور تلاش می کند.
وی ادامه داد: با استفاده از تجربه های گران سنگ سال ها مقابله با تحمیل شرایط سخت اقتصادی، با همراهی مردم، فعالان و کارشناسان اقتصادی و همکاری سایر قوای کشور، از این شرایط با سرافرازی عبور خواهیم کرد.





منبع:

1399/04/29
17:10:43
5.0 / 5
2192
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز