عارف:

از اصلاح طلبی عبور نكرده و از آن عقب نمی نشینیم

از اصلاح طلبی عبور نكرده و از آن عقب نمی نشینیم رئیس بنیاد امید ایرانیان با اعلان اینكه نه از اصلاح طلبی عبور می نماییم، نه از آن عقب می نشینیم، اظهار داشت: معیارمان برای اصلاحات هم منافع و مصالح ملی است. برخی حرف ها را به خاطر كشور، ملت و نظام تحمل می نماییم، اما اگر ببینیم مصالح كشور و ملت مان در خطر است، حتما سكوت نمی نماییم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در نشست شورای عالی بنیاد امید ایرانیان که به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی ) انجام شد بر ضرورت لطمه شناسی جدی فعالیت ها و برنامه ها و نقد و بررسی عملکرد بنیاد امید ایرانیان اصرار کرد و اظهار داشت: در شرایطی که وضعیت کشور هم به خاطر فشار و تحریم های ظالمانه آمریکا و هم به خاطر برخی سوء مدیریت ها و نیز شرایط کرونایی پیچیده تر و سخت تر از گذشته شده است شاهد فشارهای اقتصادی و معیشتی به مردم هستیم.
وی افزود: در شرایط فعلی کشور، بنیاد امید ایرانیان باید برنامه های راهبردی و عملیاتی خودرا متناسب با شرایط و واقعیت های موجود کشور تدوین کرده و همه تلاش خودرا در این شرایط بکار بندد تا به دستاوردهای ارزشمندی دست پیدا نماییم.
رئیس بنیاد امید ایرانیان اشاره کرد: بر این باوریم که در شرایط فعلی کشور، تشکل های مردمی بیش از تشکل های سیاسی می توانند و باید نقش آفرین باشند و اعتنای مردم به نخبگان اجتماعی و فرهنگی بیش از نخبگان سیاسی شده است. بنا بر این لزوم فعال تر شدن بنیاد امید ایرانیان و اهمیت حضور موثر بنیاد بهتر خودرا نشان میدهد.
وی با مرور ماموریت های بنیاد امید ایرانیان، تصریح کرد: تلاش ما در بنیاد امید ایرانیان بعنوان یک موسسه فرهنگی و اجتماعی که در مسایل راهبردی ورود دارد این بوده است که در چارچوب گفتمان اصلاحات، چالش های اصلی کشور را احصا و برای حل چالش ها چاره هایی باتوجه به ظرفیت کشور ارائه دهیم که این روند باید با جدیت و تلاش بیشتر ادامه پیدا کند.
عارف با اعلان اینکه معتقدم مشکل اساسی کشور در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی است، اشاره کرد: اینکه چرا اعتماد مردم به مسئولان و حاکمیت کمرنگ شده به نظرم ورای مسایل مدیریتی به مسایل فرهنگی برمی گردد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلان اینکه رواج دروغ و عدم صداقت با مردم مشکل و چالش اصلی امروز جامعه ما است، بر لزوم تلاش حاکمیت برای بازسازی سرمایه اجتماعی، کاهش شکاف حاکمیت و ملت و تقویت اتحاد و انسجام ملی اصرار کرد و اظهار داشت: حاکمیت اگر نتواند در راه تقویت و بازتولید اعتماد بین ملت و حاکمیت گام بردارد، نمی تواند بر بحران های کنونی و آینده فایق آید.
وی اشاره کرد: ما نه از اصلاح طلبی عبور می نماییم، نه از آن عقب می نشینیم. معیارمان برای اصلاحات هم منافع و مصالح ملی است. برخی حرف ها را بخاطر کشور، ملت و نظام تحمل می نماییم، اما اگر ببینیم مصالح کشور و ملت مان در خطر است، حتما سکوت نمی نماییم.
عارف با اعلان اینکه هیچ قراردادی نمی تواند و نباید استقلال، آزادی و امنیت ما را خدشه دار کند، اشاره کرد: شعار اصیل انقلاب ما نه شرقی و نه غربی بود، قرار نیست با این اصل در جایی ضعیف عمل نماییم. نظام ما برآمده از رای ملت است، هیچ چیزی خارج از مرای و منظر مردم، مورد پذیرش نیست. در هر قرارداد اعتماد عمومی ملت یک اصل است و خوشبختانه قانون اساسی ما مسیری شفاف و روشن را برای هرگونه همکاری و قرارداد مشخص کرده است و همگان موظف به رعایت آن هستند و مردم اجازه نمی دهند فرد یا گروهی خلاف آن عمل کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلان اینکه برای از بین بردن معضلات اجتماعی، همچون فقر، فساد و تبعیض باید به یک تغییر رویه کلان دست زد و نیاز به یک عزم عمومی و ملی است هشدار داد که ادامه این رویه بحران های عمیقی را برای کشور و نظام رقم می زند.
وی به موضوع حکمرانی خوب اشاره نمود و اظهار داشت: من در نامه اخیرم به مردم عزیز ایران درباره حکمرانی خوب صحبت کردم ما نیازمند رعایت اصول حکمرانی خوب هستیم. نمی توانیم با اقدامات مان گسترش طبقه لطمه دیده را شاهد باشیم. نمی توانیم طبقه متوسط و نخبه کشور را تضعیف نماییم، نمی توانیم رویه های ضد علمی و ضد توسعه و پیشرفت داشته و انتظار بهبود اوضاع را داشته باشیم.
عارف افزود: نمی توانیم دستاوردهای جامعه نخبگان و دانشگاهیان را در زمینه های اجتماعی نادیده بگیریم و انتظار معجزه داشته باشیم.
وی همین طور با اعلان اینکه متاسفانه امروز فضای عمومی کشور با تندخویی، اهانت و تهمت و افترا همراه شده است و این زیبنده انقلابی که دایه فرهنگی داشت نیست، اشاره کرد: هنر عده ای سرمایه سوزی شده است و برای نیل به این هدف دروغ می گویند و تهمت می زنند.
عارف اضافه کرد: تلاش ما در بنیاد امید ایرانیان باید حاکمیت اخلاق در کشور باشد. برای حاکمیت اخلاق در کشور حاضریم هزینه بدهیم که تابحال هم داده ایم حاضریم خیلی از حرفهای ناروا را تحمل نماییم ولی از منافع گفتمانی خود عبور نکنیم. برای تقویت همبستگی در جریان اصلاحات خیلی از بداخلاقی ها را تحمل می نماییم.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در آخر به اعضای این بنیاد چند سفارش را برای تدوین برنامه ها بیان کرد.
لزوم توجه به عملگرایی، واقع بینی و پابندی به شعار آرامش و امید، ترجیح منافع ملی بر منافع فردی و دوری از خودخواهی، خودبزرگ بینی، رعایت شعار محوری یعنی اخلاق مداری، انعطاف پذیری و سرعت عمل بالا در همه فعالیت ها، توجه به سرمایه اصلی و معنوی بنیاد امید یعنی نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی، تکیه بر ارائه راهکارهای عملیاتی و دوری از نظریه پردازی و اهمیت به شعبات استانی و بومی سازی فعالیت ها همچون سفارش های عارف به اعضای شورای عالی بنیاد امید ایرانیان بود.



1399/04/24
13:45:56
5.0 / 5
2125
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز