رئیس كل دادگستری استان خبر داد

رفع تصرف۲۸۰هكتار از اراضی كهگیلویه و بویراحمد

رفع تصرف۲۸۰هكتار از اراضی كهگیلویه و بویراحمد به گزارش سنج نیوز كهگیلویه و بویراحمد رئیس كل دادگستری استان كهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در استان 80 درصد پرونده های مسن استان مختومه شده است.


«حسن نگین تاجی» روز سه شنبه سوم تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران از صدور حکم سنگین برای متخلفین جعل در شهرداری و شورای شهر دوگنبدان خبرداد و با تاکید بر برخورد با تخلفات دستگاهی، اضافه کرد: چند روز پیش درباب یکی از رئیس اسبق شورای شهر گچساران و نیروهای شهرداری حکمی صادر شد عناوین اتهامی این افراد اختلاس، استفاده از سند جعلی و تحصیل مال بوسیله نامشروع است.
وی اظهارکرد: متخلفین وجوه دریافتی از شهروندان برای تمدید پروانه ساخت، عوارض ساختمان و سایر خدمات شهرداری را با بهره گیری از اسناد جعلی به حساب خود واریز می کردند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلان اینکه جعل، تحصیل مال بوسیله نامشروع همچون موارد تخلفات محرز شده است، اشاره کرد: احکام قطعی و سنگین مانند ۱۲ سال حبس، انفصال دائم از شغل دولتی و رد مال و احکامی دیگر با قاطعیت کامل و برمبنای چارچوب های قانونی صادر شد.
تشکیل پرونده تخلف برای چند شهرداری استان
نگین تاجی اشاره کرد: در دستگاه قضایی استان برای چند شهرداری دیگر استان پرونده های تشکیل شده که در حال بررسی هستند.
وی با اشاره به اهمیت رونق تولید در استان، افزود: کارگروه رفع موانع اقتصادی در استان فعال شده و با نگاه به رفع موانع تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدها، هدفگذاری هایی عملیاتی شد.
جلوگیری از تعطیلی بیش از ۶۰ واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این راستا از تعطیلی و بیکاری کارگران بیش از ۶۰ واحد صنعتی و تولیدی استان جلوگیری شد.
نگین تاجی با اشاره به کاهش اطاله دادرسی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای کاهش پرونده های مسن استان کارگروه های را ایجاد کرده ایم و در همین راستان ۸۰ درصد پرونده های مسن استان مختومه شده است و به جز پرونده های اجرای احکام، تمام پرونده های قدیمی شعب مختومه شده است.
وی با اعلان اینکه تنها ۱۶ پرونده از سال ۹۵ به قبل باقی مانده است، اظهارکرد: میانگین رسیدگی به پرونده ها به دو ماه رسید.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دستگاه قضایی نه فقط فساد درون قوه را تحمل نمی کند و با متخلفان تعارفی ندارد بلکه این مساله درباب فساد و تخلفات بیرون از دستگاه هم مصداق خواهد داشت.
نگین تاجی اضافه کرد: برای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان دادستان مرکز استان و معاونت پیش گیری از وقوع جرم ورود کارشناسی شده همراه با کمک مراکز علمی همچون حوزه علمیه و دانشگاه داشته باشند.
اختلافات شورای شهر یاسوج قابل پذیرش نیست
وی اشاره کرد: اختلافات شورای شهر یاسوج به هیچ وجه قابل پذیرش نمی باشد چونکه نتیجه این اختلافات وضعیت فعلی زیبایی شهر، فضای شهری و پرداخت نشدن حقوق کارگران است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درباب استخدام های بدون ضابطه در شهرداری یاسوج بیان کرد: مواردی از استخدام های رابطه ای در حال بررسی است. برای همه مدیران دستگاه هایی که استخدام بدون ضابطه داشتند پرونده تشکیل شده و در حال بررسی است.
نگین تاجی اشاره کرد: در سال های گذشته وارد کارهای شده ایم که مردم الان از ما توقع دارند و ما نمی توانیم اجرا نماییم چون این کارها هیجانی و فقط نمادین و نمایشی بود و الان به دنبال کار نمایشی نیستیم بلکه دنبال رفع معضلات واقعی هستیم.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بر حفظ حقوق عامه تمرکز دارد، اشاره کرد: با کار کارشناسی یک ماهه حاشیه رودخانه بشار و رودخانه مهریان یاسوج رفع تصرف شدند و در اینده نرزدیک منطقه دهنو و سراسر استان نیز رفع تصریف خواهند شد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: گزارشات مردمی زیادی درباب تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی استان همچون حریم جاده ها، فاضلاب اکبر آباد و تصرف در منطقه چیتاب داریم که در این خصوص ورود خواهیم کرد.
پرونده کارخانه قند یاسوج در حال طی مراحل قانونی است
نگین تاجی بیان کرد: در امتداد حفظ حقوق عامه، تابحال قریب به ۲۸۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با ورود فعال و عملیاتی دستگاه قضائی رفع تصرف شده است.
وی با اشاره به موضوع کارخانه قند یاسوج اظهار داشت: پرونده کارخانه قند یاسوج در حال طی مراحل قانونی آن است و حکم ابطال این معامله صادر گردیده است و این کارخانه باید به بانک تجارت برگشت بخورد و حقوق طرفین باید در نظر گرفته شود.
مدیران متخلف مشمول عفو رهبری شدند
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استقلال دستگاه قضا همیشه حفظ شده است، بیان کرد: در زمینه انتخابات، اغتشاش و مبارزه با فساد دستگاه قضایی استان با اقتدار به وظیفه خودمان عمل کرده است.
نگین تاجی درباب حکم شلاق برخی مدیران متخلف استان، اظهارکرد: این مدیران مشمول عفو عمومی رهبر معظم انقلاب شدند.




منبع:

1399/04/03
15:11:41
5.0 / 5
2900
تگهای خبر: اقتصاد , امنیت اجتماعی , خدمات , دادستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز