در مراسم افتتاح طرح های صنعتی در خراسان رضوی و اصفهان

روحانی: تحریم و كرونا نتوانست ما را متوقف نماید

روحانی: تحریم و كرونا نتوانست ما را متوقف نماید به گزارش سنج نیوز رئیس جمهور با اشاره افزایش دو برابری تولید فولاد و افزایش تولید محصولات خانگی، اظهار داشت: تحریم و كرونا نتوانست ما را متوقف نماید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بامداد امروز در مراسم افتتاح طرح های صنعتی در استان های خراسان رضوی و اصفهان، اظهار نمود: سال جاری باید سال پرکار و پر شتابی برای همه ما و مسؤلان باشد چونکه سال جاری، سال جهش تولید است و باید همه توان خویش را به کار گیریم و بگونه ای حرکت نماییم که سال پر افتخاری برای ملت ما باشد.
وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم، تولید فولاد به دو برابر تولید در تاریخ ایران رسیده است و ما در حال نزدیک شدن به رتبه هشتم در تولید فولاد هستیم. این یعنی همه سرمایه گذاران، کارآفرینان و مهندسین ما شبانه روز در حال فعالیت هستند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه زنجیره فولاد یعنی مواد معدنی، کنستانتره، گوندوله، آهن اسفنجی و شمش فولاد منظم و کامل شده است، اظهار داشت: باید کاری نماییم که زنجیره بعدی هم تکمیل شده و سریع تر به محصول نهایی برسیم.
روحانی تصریح کرد: امروز ایران به یک کارگاه عظیم تبدیل گشته است. در بخش صنعت و معدن ۳۸۰۰ طرح مشغول فعالیت هستند و تا آخر سال ۲۰۰ طرح مهم به افتتاح می رسد. هر هفته طرح های مهمی افتتاح می شود. ارزش طرح هایی که امروز راه اندازی شد ۴۸۲۶ میلیارد تومان است. افتتاح این طرح ها پاسخ بسیار خوبی به کسانی است که می خواستند کشور را به زانو درآورند. در سال ۹۸ تولید لوازم خانگی نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد. این یعنی تحریم نتوانست ما را از پا درآورد. از امروز تولید یخچال فرزیر ۳۰۰ هزار دستگاه افزایش می یابد. تحریم به ما فشار می آورد و کار را ساخت می کند، اما دشمن نتوانست ما را تسلیم کند. فشارها بی تاثیر نیست اما ما راه خویش را ادامه داده ایم. البته امکان دارد مسیر ما کند شده باشد اما آنرا ادامه می دهیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مواد اولیه فناوری و صادرات در بخش صنعتی برای ما مهم می باشد، تاکید کرد: در دولت بارها سفارش کرده ام که باید معادن را آزاد کنید. معادن حالا روی کاغذ واگذار شده، ولی آنها حبس شده اند و ما باید معادن را از حبس نجات دهیم. اگر نتوانستند از معادن بهره برداری کنند، واگذاری آنرا ابطال کرده و آنرا به مردم واگذار کنند. حتی می توانیم معادن را در بورس عرضه نماییم. در این دولت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع جدید برای اکتشاف معدن کار شده است. معادن بزرگترین سرمایه برای اقتصاد کشور هستند.
روحانی در اشاره با اشاره به اینکه در زمینه فناوری در حال خودکفایی هستیم، خاطرنشان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد صنایع ما داخلی هستند. وقتی بخش خارجی به خاطر کرونا نتوانست در زمینه فولاد فعالیت کنند، جوانان ما این طرح ها را به افتتاح رساندند. این طرح ها افتخار بزرگی برای ما است که در شرایط تحریم جدید و کرونا به دست آمد. در فروردین و اردیبهشت سال جاری که شدت کرونا وجود داشت، تولید لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش داشت. این یعنی کرونا و تحریم ما را متوقف نکرد و امروز شاهد حرکت خوبی در این حوزه هستیم.
رئیس جمهور همینطور تاکید کرد: باید کاری نماییم که صنایع تولیدی صادر شوند، چونکه در صادرات است که کیفیت بهتر شده و قیمت متعادل می شود. اما وقتی مثل صنعت خودرو، تولید را فقط به مردم خودمان بفروشیم هم کالا را گران می نماییم و هم کیفیت آن پایین می آید اما اگر تولیدات صادر شود هم قیمت متعادل می شود و هم کیفیت بالا می رود. صادرات باعث وارد شدن به دنیای رقابت می شود.
روحانی با اشاره به اینکه سال جاری باید تولید ملی را افزایش دهیم، اظهار نمود: کرونا در زمینه گردشگری و خدمات مشکلاتی را برای ما درست کرد و ما باید تولید ملی را در سایر بخش ها افزایش دهیم. اگر مردم هم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند تمام مشاغل بازگشایی و مدارس، دانشگاه ها و مساجد و تالارها فعال می شود اما اگر مردم فکر کنند که دوران کرونا تمام شده است، گرفتار مشکل می شویم.
وی با اشاره به اینکه باید دنبال اشتغال پایدار باشیم، خاطرنشان کرد: صادرات مستمر هم باید تداوم یابد چونکه اگر صادرات مستمر نباشد، گاهی به سابقه بد تبدیل گشته و مشتری از دست می رود. کیفیت خوب هم اهمیت دارد. از سویی باید کارها را هم به مردم واگذار نماییم و دولت زمینه تولید را فراهم آورد تا بخش خصوصی در این حوزه فعال شود.




1399/03/22
13:31:13
5.0 / 5
2583
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , تحریم , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز