روحانی در جلسه هیات دولت:

از دولت با زبان روان انتقاد شود

از دولت با زبان روان انتقاد شود به گزارش سنج نیوز رئیس جمهور اظهار داشت: از دولت با زبان روان انتقاد شود اما همه شرایط ما را هم در نظر بگیرند و منصفانه نقد كنند. البته دولت هم وارد حاشیه سازی نشده و برای مردم كار می كند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بامداد امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا مقابل کشورمان، اظهار نمود: از سال ۹۷ در یک شرایط ویژه ای هستیم و اواخر سال ۹۸ هم ویروس کرونا شرایط ما را دشوارتر کرد. همه باید بدانند در چه شرایطی ما کشور را اداره می نماییم. ۱۴ ماه از دولت باقی مانده و ما همه توان خودرا برای حل مشکلات مردم، تامین رفاه مردم و تکمیل طرح ها به کار می گیریم.
وی افزود: هر هفته رقم بالایی از پروژه ها را افتتاح می نماییم. پنج شنبه همین هفته ۴۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه صنعتی و معدنی افتتاح می شود؛ البته این همه افتتاح ها نیست. این رقم نشان میدهد نشاط و فعالیت در کشور وجود دارد. با این وجود در شرایط فشار تحریم، درآمد ما در سال ۵۰ میلیارد دلار کم شده است. در سال قبل بودجه ما ۴۴۸ هزار میلیارد تومان و امسال ۵۷۰ هزار میلیارد تومان است. ۵۰ میلیارد دلار یعنی ۸۷۰ هزار میلیارد تومان. یعنی دو برابر بودجه پارینه و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه امسال. هر دولتی در دنیا در این شرایط به زانو درمی آمد اما مردم ایستادگی کردند و سایر قوا و رهبری هم به دولت کمک کردند. هم اکنون شرایط زندگی را قابل تحمل و سخت می دانیم اما تمام توان خودرا برای افزایش تولید به کار می گیریم و پروژه های بسیار عظیمی را هم افتتاح خواهیم کرد.
روحانی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه نخستین قول دولت به مردم بود، اظهار داشت: در حال تکمیل تونلی به طول ۳۶ کیلومتر هستیم که آب را از سد به دریاچه ارومیه برساند. با شروع به کار این طرح در دی ماه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می شود و گردوغبار دریاچه را کاملا مهار می کند. این عظیم ترین پروژه محیط زیستی تاریخ کشور است. ۷۰ درصد تالاب ها هم آبگیری شدند، البته شرایط بارندگی هم مناسب بود. دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت محیط زیست است و کارهای بسیار بزرگی دراین زمینه انجام داده است.
وی افزود: از دولت با زبان روان انتقاد شود اما همه شرایط ما را هم در نظر بگیرند و منصفانه نقد کنند. البته دولت هم وارد حاشیه سازی نشده و برای مردم کار می کند.
رئیس جمهور با اعلان اینکه همه تلاشمان را به کار می گیریم تا فشار اقتصادی بر مردم کمتر شود، اظهار نمود: رئیس بانک مرکزی آمار مثبتی در جلسه هیات دولت ارائه کرد و نشان داد حرکت ما درست است. در سه ماهه چهارم سال 98 کارگاه های بزرگ صنعتی رشد 10/5 درصد داشته اند. امیدوارم رشد اقتصادی با وجود تحریم ها و کرونا منفی نباشد البته علایم بیان کننده این است که رشد اقتصادی بدون نفت منفی نخواهد بود. علایم خوبی برای کاهش تورم وجود دارد و تروم نقطه به نقطه 16 درصد کاهش داشته است. ما به آینده امیدواریم و معتقدیم که امسال، سال جهش تولید است.
ادامه دارد...


1399/03/21
11:35:38
5.0 / 5
2395
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , تحریم , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز