روحانی در گفت و گو با رئیس جمهور قرقیزستان:

برای شكست كرونا همه كشورها باید با هم همكاری كنند

برای شكست كرونا همه كشورها باید با هم همكاری كنند به گزارش سنج نیوز رئیس جمهور با تاكید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری با قرقیزستان، اظهار داشت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا امروز زمینه بسیار خوبی برای توسعه همكاریهای اقتصادی و تجاری دو كشور بوجود آورده است كه می توان در این چارچوب به توسعه و تعمیق همكاری ها اقدام نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به موفقیت های ایران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و تولید تجهیزات مورد نیاز در این راه توسط شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: بدون شک به جهت اینکه بتوانیم مردم خویش را در مقابل این ویروس محافظت نماییم همه کشورها باید همدیگر را یاری کنند.
روحانی اضافه کرد: برغم محدودیت ها و فشارهای تحمیلی آمریکا ضد ایران، خوشبختانه ما در مبارزه با این ویروس موفقیت های خوبی داشته ایم و همینطور توانستیم به بعضی از کشورهای دوست خود همچون قرقیزستان در مقابله با این بیماری کمک نماییم.
رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه همکاریهای دو کشور، اضافه کرد: برای همکاریهای اقتصادی نباید منتظر آخر کرونا باشیم و می توانیم در قالب پروتکل های بهداشتی مبادلات تجاری و همکاریهای اقتصادی را افزایش دهیم.
روحانی با اشاره به تکمیل پروژه مجموعه ورزشی شهر اوش در قرقیزستان با همکاری مهندسان ایرانی، تصریح کرد: برای عرضه خدمات فنی و مهندسی از جانب شرکت های ایرانی به قرقیزستان آمادگی کامل داریم و مهندسان و متخصصان ایرانی در زمینه ساخت نیروگاه و خطوط انتقال نیرو، سد سازی، جاده سازی و پروژه های توسعه تاسیسات برق آماده همکاری هستند.
رئیس جمهور قرقیزستان هم در این گفت و گوی تلفنی با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط با ایران در همه زمینه ها، اظهار داشت: قرقیزستان همواره و همیشه برای ایران، دوست و برادر خواهد ماند.
"سورونبای جنبکف" با قدردانی از ایران به خاطر عرضه کمک های بهداشتی و درمانی به قرقیزستان برای مقابله با بیماری کرونا، اضافه کرد: ایران موفقیت های خوبی در زمینه تولید تجهیزات مقابله با بیماری کرونا داشته است و خوشحالم که می توانیم نیاز خویش را در این حوزه از راه ایران تأمین نماییم.
رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به اینکه همه گیری ویروس کرونا تأثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشورها و اقتصاد جهانی گذاشته، اظهار داشت: باید برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و افزایش حجم سرمایه گذاری مشترک تلاش نماییم و همکاری ها در این حوزه را افزایش دهیم.



1399/03/20
14:35:14
5.0 / 5
2367
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز