دیدار و رایزنی سفیر ایران با معاون اول رئیس جمهور برزیل

دیدار و رایزنی سفیر ایران با معاون اول رئیس جمهور برزیل سنج نیوز: حسین قریبی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا با «ژنرال هامیلتون موران»، معاون اول رئیس جمهور برزیل ملاقات و گفتگو كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این دیدار، سفیر کشورمان ضمن تاکید بر جایگاه بالای برزیل برای ایران بعنوان یک قدرت نوظهور اقتصادی و عضو مهم گروه بریکس، بر ضرورت حفظ و ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور اصرار کرد.
قریبی با اشاره به مکمل بودن اقتصادهای ایران و برزیل و ضرورت استفاده از این امتیاز برای بازسازی اقتصادی دو کشور پس از گذر از بحران کرونا، خواهان تدوین چارچوبی طولانی مدت برای روابط اقتصادی بر پایه نهادینه ساختن، متنوع سازی و متوازن سازی مراودات تجاری دوجانبه شد.
هامیلتون موران، معاون اول رئیس جمهور برزیل نیز در این دیدار ضمن تایید نگاه عملگرایانه و طولانی مدت طرف ایرانی به روابط اقتصادی دو کشور، با اشاره به اینکه از نظر وی، در جهان پسا کرونا، تغییرات ژئوپولیتیکی قابل توجهی در عرصه بین المللی رخ خواهد داد، از ضرورت آماده شدن کشورها برای مواجهه با این تغییرات سخن گفت.
معاون اول رئیس جمهور برزیل همچنین، ضمن تاکید بر جایگاه مهم ایران در جهان امروز، ایران را بعنوان کشوری دارای یکی از غنی ترین فرهنگ های باستانی جهان توصیف کرد.
بر طبق این گزارش ژنرال موران که دارای بالاترین درجه نظامی در برزیل است، به مدت ۳۶ سال در ارتش برزیل خدمت کرده و از دی ماه ۱۳۹۷ به سمت معاون اول رئیس جمهور منصوب شده و مهمترین شخصیت سیاسی برزیل پس از رئیس جمهور« ژائیر بولسونارو» است.




منبع:

1399/02/17
14:25:58
5.0 / 5
2543
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , رئیس جمهور , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز