در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور اندونزی

رئیس جمهور: تحریم های آمریكا ضد ایران با حقوق بنیادین بشر در تعارض است

رئیس جمهور: تحریم های آمریكا ضد ایران با حقوق بنیادین بشر در تعارض است به گزارش سنج نیوز رؤسای جمهور ایران و اندونزی با اشاره به ˮروابط صمیمانه، برادرانه و روبه گسترش دو كشورˮ بر لزوم توسعه، تقویت و تحكیم همه جانبه مناسبات و همكاریهای تهران-جاكارتا در جهت منافع دو ملت تاكید نمودند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی، روز دوشنبه در گفتگویی تلفنی با تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت ها و ملت های دو کشور، ابراز امیدواری کردند که ماه رمضان برای همه مسلمانان سرشار از برکت و خیر باشد.
رؤسای جمهور ایران و اندونزی همینطور با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان و برنامه ریزی ها و اقدامات دو کشور در جهت مقابله با این ویروس بر لزوم توسعه همکاری ها در این حوزه و تبادل تجربیات، دستاوردهای علمی و فناوری و تأمین نیازمندی های متقابل تاکید نمودند.
روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی و فناوری و تأمین و ساخت نیازمندی ها مانند کیت های تشخیص، ونتیلاتور، دستگاه سی تی اسکن و ماسک N95، موفقیت های خوبی به دست آورده و آماده همکاری و تعامل با اندونزی در این راستا است.
رؤسای جمهور ایران و اندونزی با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کردند برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری دو کشور، باعث تسریع در اجرای توافقات فی درخلال و گسترش بیشتر از پیش مناسبات تهران-جاکارتا شود.
روحانی با اشاره به اینکه امروز تحریم های آمریکا ضد ایران با حقوق بنیادین بشر در تعارض است، اظهار داشت: مخالفت های غیرقانونی در شرایطی که همه کشورهای جهان در حال مبارزه با کرونا هستند، می تواند خطرناک باشد.
«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی هم در این تماس تلفنی، با ابراز خرسندی از موفقیت های ایران در مبارزه با کرونا، اظهار داشت: امروز کرونا شرایط سختی برای جهان بوجود آورده و در این شرایط کنونی همه کشورها بخصوص کشورهای اسلامی باید به هم کمک کنند.



1399/02/08
14:14:50
5.0 / 5
2805
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز