پای روزنامه كیهان به صحن مجلس باز شد

پای روزنامه كیهان به صحن مجلس باز شد به گزارش سنج نیوز مصطفی كواكبیان اظهار داشت: ۱۲ عضو شورای نگهبان نمی توانند در عرض یك هفته ۶ هزار پرونده را بررسی نمایند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین، در جریان نشست علنی امروز مجلس و بررسی كلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات مصطفی كواكبیان از نمایندگانی بود كه بعنوان موافق این طرح صحبت كرد. او اظهار داشت: من تأیید صلاحیت شدم و جزء رد صلاحیت ها نبودم و به این شكل نیست كه همه نمایندگانی كه این طرح را امضا كردند جزو رد صلاحیت ها هستند.
>>>>بیشتر بخوانید:
اصولگرایان در صف موافقان شفاف سازی ردصلاحیت های شورای نگهبان
كواكبیان خطاب به امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه كرد: شما در جایگاه هیأت رئیسه باید از حقوق نمایندگان دفاع كنید، این طرح برای تقویت جایگاه شورای نگهبان تدوین شده، چرا باید این نهاد در معرض انواع و اقسام بی حرمتی ها واقع شود؟
این نماینده تهران افزود: ۱۲ عضو شورای نگهبان نمی توانند در عرض یك هفته ۶ هزار پرونده را بررسی كنند؛ چندین بار تذكر دادم كه شورای نگهبان با بحث استانی شدن مخالف است.
وی افزود: وقتی روزنامه كیهان می نویسد ۷۵ نماینده رد صلاحیت شده باید بلافاصله به دادگاه صالح معرفی شوند، آیا نباید این نمایندگان اقدامی انجام دهند؟چرا باید امثال روزنامه كیهان پیشاپیش آتش تهیه درست كنند كه همه ۷۵ نفر رد صلاحیت را باید به دادگاه بسپارید.
این نماینده اصلاح طلب اظهار داشت: امام صادق (ع) می فرمایند حرمت مومن از حرمت كعبه بیشتر است. تعدادی از نمایندگان می گویند، ما كاری به شورای نگهبان نداریم اما كسانی كه گزارش خلاف دادند باید محاكمه شده و شفافیت ایجاد شود. انتظار می رود شورای نگهبان برای دفاع از حقوق نمایندگان و مجلسی كه باید در رأس امور باشد این طرح را تأیید كند و این طرح در جهت دفاع از حق الناس و شفافیت است.
۲۷۲۱۶

1399/02/03
13:24:22
5.0 / 5
3187
تگهای خبر: آنلاین , اصولگرایان , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز