رئیس جمهور:

مقررات سخت گیرانه تری از امروز در حال انجام می باشد

مقررات سخت گیرانه تری از امروز در حال انجام می باشد سنج نیوز: رئیس جمهور در جلسه اقتصادی كرونا اظهار داشت: مقررات سخت گیرانه تری از امروز در حال انجام می باشد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا حجت الاسلام حسن روحانی بامداد امروز پنجشنبه در نشست كمیته اقتصادی ستاد مدیریت نتایج بیماری كرونا اظهار نمود: مقررات سخت گیرانه تری از امروز در حال انجام می باشد و فاصله گذاری اجتماعی دوهفته ای كه تا حدود ۲۰ فروردین مدنظر قرار دادیم، برای اطمینان بیشتر جهت شكستن زنجیره كرونا در كشور است.
رییس جمهور اظهار داشت: از كسب و كارهایی كه لطمه دیده اند، مشروط به اینكه كارگری را اخراج نكرده باشند، حمایت می نماییم و تسهیلات ارزان قیمت می دهیم. مقرر شد وزارتخانه های صمت و رفاه و نیز بخش اقتصادی دولت برای این كار برنامه ریزی و جدولی را ترسیم و مشخص كنند و در مجموع رقم ۷۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت این تسهیلات مدنظر داریم كه بانك مركزی با همكاری بانك ها آنرا تامین می كنند و در این زمینه اقدام خواهند كرد.
روحانی اضافه كرد: این رقم تسهیلات با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد در اختیار بنگاه های خدماتی و تولیدی قرار داده می شود و مهلت بازپرداخت آن دوساله است.
رئیس جمهور اظهار داشت: همین طور در مواردی لازم بوده است كه از صندوق بیمه بیكاری استفاده نمائیم و در مواردی هم ممكنست استفاده از این صندوق را پیش رو داشته باشیم كه رقمی حدود ۵ هزار میلیارد تومان را مدنظر داریم تا با استفاده از اعتبارات این صندوق بتوانیم بیمه بیكاری را برای دوره ای سه ماهه پرداخت نماییم كه البته امیدواریم تا اختتام اردیبهشت در شرایط كنونی عبور نماییم و شرایط عادی شود.
روحانی اضافه كرد: اعتباری هم برای پشتیبانی از بخش بهداشت و درمان نیاز داریم كه این رقم را وزارت بهداشت اعلام و سازمان برنامه و بودجه به آن رسیدگی كرده است.
رئیس جمهور اظهار داشت: مجموعه رقمی كه وزارت بهداشت و درمان و صندوق بیمه بیكاری نیاز دارد یك میلیارد دلار است كه برای تامین آن امروز نامه ای را خواهیم نوشت و امیدواریم مقام معظم رهبری موافقت كنند كه این رقم از صندوق توسعه ملی برای رفع معضلات و پیچیدگی های بیماری كرونا خصوصاً برای رفع نیاز حوزه بهداشت و درمان خصوصاً برای تجهیز بیمارستان ها تامین گردد.
رئیس جمهور اظهار داشت: علاوه بر آنچه در زمینه كارهای بهداشتی و درمانی انجام دادیم لازم بود در زمینه اقتصادی هم برای معیشت و زندگی مردم و نیز برای پشتیبانی از كسب و كارهای لطمه دیده آنان فكری نماییم به نحوی كه هیچ یك فدای دیگری نشود یعنی در زمینه بهداشت و درمان وظایفمان را صددرصد انجام می دهیم و در بخش اقتصادی نیز در حد توان انجام وظیفه خواهیم كرد تا سختی ها برای مردم در حد ممكن سهل تر شود.
روحانی اضافه كرد: تصمیماتی كه در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با كرونا اتخاذ كردیم علاوه بر تصمیمات جلسه اقتصادی قبلی است كه مقرر شد تسهیلاتی در اختیار چهار میلیون نفر قرار داده شود و نیز بسته ای معیشتی برای سه میلیون نفر درنظر گرفتیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: در قالب این مصوبات بود كه اولین اقدام در هفته پایانی اسفند انجام شد و در ادامه نیز استمرار می یابد برای اجرای این اقداماتی اعتباری حدود ۶ هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم.
روحانی در ادامه با اعلان اینكه به هموطنان اطمینان می دهم هیچ نگرانی درباب تامین منابع مورد نیاز بخش های اقتصادی وجود ندارد، اظهار داشت: تمام تلاش دولت برای تامین منابع مورد نیاز برای تامین سلامت مردم در كنار توجه به چرخش اقتصاد و تولید است و الان تولید وضعیت مناسبی دارد.
رئیس جمهور از وجود ذخایر كافی كالاهای اساسی در انبارها آگاهی داد و اضافه كرد: با وجود فشارهای تحریم، تمامی اقلام مورد نیاز مردم در فروشگاه ها موجود است و این وضعیت از خیلی از كشورها كه نه فقط با تحریم مواجه نمی باشند بلكه از منابع مالی فراوانی برخودار هستند، بهتر است.
وی اضافه كرد: با یك فرض بدبینانه خیلی از مكان ها را برای نقاهتگاه آماده كردیم، تخت های بیمارستانی زیادی داریم كه هنوز از آنها استفاده نشده است
وی اضافه كرد: ده ها هزار تخت نقاهتگاهی در سراسر كشور آماده است و این تخت ها برای شرایط بسیار بدبینانه در نظر گرفته شده است.
روحانی اظهار داشت: ۴ هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح را آماده كردیم كه تابحال از این تخت ها استفاده نشده است.
رییس جمهور اضافه كرد: فكر نمی كنم هیچ كشوری شرایط ایران را داشته باشد، در سخت ترین شرایطی كه كشور با آن مواجه می باشد، ما ۲۰ هزار تخت خالی بیمارستانی خالی در اختیار داریم.
روحانی اظهار داشت: امروز شرایط به شكلی است كه پرستاران می توانند طبق معمول كار خودرا انجام دهند، كار پزشكان و پرستاران فداكارانه و مجاهدانه است و از آنها تشكر می نماییم.
روحانی شرایط موجود كشور در شرایط تحریم را مایه افتخار دانست و ابراز امیدواری كرد: به لطف خدا و همراهی مردم هرچه زودتر از این بلیه عبور خواهیم كرد.
ادامه دارد...



منبع:

1399/01/07
12:10:30
5.0 / 5
3365
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , بیمه , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز