علیجانی به سنج نیوز خبر داد

مجوز ستاد مبارزه با كرونا در تهران به فرمانداری ها برای تجهیز بیمارستان ها

مجوز ستاد مبارزه با كرونا در تهران به فرمانداری ها برای تجهیز بیمارستان ها به گزارش سنج نیوز یك عضو مجمع نمایندگان تهران از مجوز ستاد مبارزه با كرونا در تهران به فرمانداری های استان تهران برای اختصاص منابع حاصل از ارزش افزوده برای تجهیز بیمارستان ها آگاهی داد و اظهار داشت: این ستاد به دستگاه های دولتی در تهران مجوز داده كه در صورت تشخیص از ظرفیت دوركاری جهت كاهش تردد استفاده كنند.


محسن علیجانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه ستاد مبارزه با كرونا در كلانشهر تهران اظهار داشت: در این نشست بر ضرورت هم افزایی دستگاه ها و استفاده از تمامی دستگاه ها تاكید شد. اینكه از ظرفیت نیروی انتظامی، قوه قضاییه و دادستانی استفاده گردد و فرمانداری ها هم فعال تر شوند. بنا بر این پیشنهاد شد كه در استان تهران كار با محوریت فرمانداری ها جلو رود.
وی افزود: در این نشست این مساله با حضور نماینده دیوان محاسبات، استانداری ها و دادستان تصویب گردید كه فرمانداری ها از منابع حاصل از ارزش افزوده برای تجهیز بیمارستان ها و رفع مشكل آنها استفاده كنند و این منابع در اختیار بیمارستان ها قرار گیرد. به عبارت دقیق تر در حساب فرمانداری ها مبالغی پول از محل درآمدهای ارزش افزوده وجود دارد. به فرمانداری های استان تهران مجوز داده شد كه برای رفع كمبود بیمارستان ها این منابع را در اختیار آنها قرار داده تا اقلام مصرفی را خریداری نموده یا اینكه برای افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی استفاده كنند.
این نماینده تهران اضافه كرد: از این منابع می توان برای حمایت های مالی كادر درمانی كه در صف مقدم مبارزه با كرونا هستند استفاده كرد، مثلا در شب عید به آنها پاداش یا عیدی مضاعف داده شود.
علیجانی همین طور اظهار داشت: در این نشست پیشنهاد شد كه دستگاه ها در صورت تشخیص از ظرفیت دوركاری استفاده كنند تا شاهد كاهش تردد در سطح شهر باشیم چون با كاهش تردد مشكل حل می شود اما اگر همچنان روند صعودی تردد را در استان های درگیری مثل تهران، مازندران، گیلان و قم شاهد باشیم همچنان قرنطینه موضوعیت دارد. پس در وهله اول باید با آگاهی به مردم آنها را از تردد در موارد غیرضروری در سطح شهر برحذر داشت.
علیجانی با اشاره به اینكه Lدر این جلسه بر استفاده از ظرفیت بیمارستان های بخش خصوصی هم تاكید شد»، اظهار داشت: هنوز بیمارستان های بخش خصوصی درگیر كرونا نشده اند. می توان بیماران غیركرونایی را از بیمارستان های دولتی به خصوصی منتقل كرد و با آنها تفاهم و قراردادی را امضا كرد تا بتوان از ظرفیت های بیشتر بیمارستان های دولتی برای درمان بیماران كرونایی بهره برد.




منبع:

1398/12/21
14:49:13
5.0 / 5
3832
تگهای خبر: خرید , دادستان , دستگاه , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز